ZŠ Npor. Loma Příbor
Adresa
Školní 1510, 742 58 Příbor
Koordinátorka světové školy
Mgr. Vladislava Strnadová, tel: ,
Vedení školy
Webová stránka
https://www.zs-lomapribor.cz/wp/
Certifikát
Certifikát Světová škola platný od roku 2019 do roku 2021.
O škole
Náš vzdělávací program se jmenuje Svět pro děti. Samotné slovo SVĚT a žádné vysvětlování nepotřebuje. No a ve slově SVĚT má každé písmeno svůj konkrétní význam – S jako SPORT, VĚ jako VĚDĚNÍ a T jako TVOŘIVOST. Sportujeme, učíme se, jsme kreativní. Naše škola je velká, moderní, plná slunce, má dvě tělocvičny, pozemek, hříště.
Globální témata se pravidelně vyskytují v učebních plánech – např. v prvouce, v přírodopise, ve fyzice, v zeměpise, ve výchově k občanství, ve výchově ke zdraví… V průběhu školního roku pořádáme různé akce – např. Stonožkové hnutí, kdy se snažíme vydělat různými způsoby peníze, které pomáhají doslova na celém světě. Zúčastňujeme se různých vzdělávacích akcí mimo školu –např. Legiovlak, Osobnost Nikolase Wintona, spolupracujeme s Občanským sdružením Hájenka v Kopřivnici, v celé škole třídíme….
Myslím, že hlavním důvodem, proč chceme být světoví, je to, že chceme, ať se o našich aktivitách dozví co nejvíce lidí – dětí, jejich rodičů, prarodičů, více kolegů, prostě celá příborská veřejnost. A ještě víc, a ještě víc. Chceme to říct VŠEM.
POŘÁDANÉ MÍSTNÍ AKCE
2018/2019
Co pijeme a z čeho?
Naším dlouhodobým záměrem projektu je zamezit zbytečnému nakupování plastových lahví a zbytečnému a nezdravému nakupování sladkých nápojů. Chceme přispět k tomu, aby si lidé v našem městě uvědomili, že to, co je nejlevnější, vždy a všude dostupné – voda, není pro všechny lidi tak samozřejmé. A zároveň, že je to ta nejlepší možná varianta pitného režimu. Problém vnímáme jako globální v souvislosti s 12. cílem udržitelného rozvoje SDGs. – Odpovědná výroba a spotřeba, konkrétně bod 12. 5. - Do roku 2030 výrazně snížit produkci odpadů s pomocí prevence, redukce, recyklace a opětovného používání. Nepochybně s naším projektem souvisí i cíl číslo 6 – Pitná voda, kanalizace. Zajistit všem dostupnost vody a sanitačních zařízení a udržitelné hospodaření s nimi. Z dotazníků, které jsme rozdali všem dětem v naší škole, vyplynulo, že děti často mění lahve, ze kterých pijí, někteří žáci nepijí vůbec a opravdu zdravou lahev má jen několik žáků. Abychom mohli některé věci porovnat a ukázat, jak je naše chování neekonomické, provedli jsme několik výpočtů a čísla promluvila velmi jasně.
Jak akci hodnotí žáci?
D. L. 9. A – Není mi jedno, jak to tady bude jednou vypadat, chci zdravou zem pro moje děti.
J. U. 9. A – Globální témata jsou důležitá, jsem rád, že jsme se jim věnovali.
A. V. 8. A – Nechci vyhazovat peníze za zbytečné plastové lahve, překvapilo mě, kolik dětí běželo.
N. T. 8. B – Běh pro vodu byl zábavný, a přesto tak důležitý. Chci se světovce dál věnovat.
M. Ř. 8. B – Akce byla super. Příště bych chtěla, aby mohli běžet i rodiče.